Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Ekonomika>Mikroekonomika>Socialinės ir ekonominės monopolijos pasekmės
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Socialinės ir ekonominės monopolijos pasekmės

  
 
 
1234567891011121314151617
Aprašymas

Įvadas. Monopolinės rinkos esmė. Įėjimo į monopolinę šaką kliūtys. Išskirtinės teisės. Svarbiausių žaliavų šaltinių nuosavybė. Patentai ir autorinės teisės. Didelės monopolinės gamybos maži kaštai. Grynoji monopolija. Monopolijos rūšys ir formos. Natūrali monopolija. Teisinė monopolija. Socialinė monopolija. Neteisėtos monopolijos. Monopolijos elgsena. "Mažeikių naftos" veikla Lietuvoje. Monopolijos padariniai. Išvados.

Ištrauka

Monopolija (iš graikų kalbos: monos, vienas + polein, parduoti) – padėtis rinkoje, kai egzistuoja tik vienas tam tikros prekės ar paslaugos pardavėjas. Susiklosčius tokiai padėčiai konkurencijos nelieka, o visi pirkėjai tampa visiškai priklausomais nuo monopolisto.
Kai rinkoje yra tik viena firma, ji turi įtakos rinkos kainai, gali pasirinkti kainą ir gaminamos produkcijos kiekį, kurie maksimalizuos jos pelną. Priklausomai nuo įvairių sąlygų, monopolija laikomos įvairios įmonės, kurios vienintelės teikia tos rūšies paslaugas. Lietuvoje monopolinės veiklos įmonių pavyzdžiai gali būti laikomi: "Lietuvos energija" - vienintelė elektros perdavimo sistemos operatorė Lietuvoje , "Lietuvos telekomas" - pagrindinė fiksuoto ryšio įmonė, bei internetui tiekti nuomojamų kabelių savininkė, tai pat Mažeikių naftos perdirbimo gamykla ir daugelis kitų, nes monopoline veikla gali užsiimti ne tik plataus mąsto veikla užsiimančios stambios įmonės, bet ir net labai mažos, kaip tarkim vienintelė parduotuvė mažame miestelyje.
Monopolija rinkoje egzistuoja tuomet, kai yra vienintelis prekių ir paslaugų, neturinčių artimų pakaitų, pardavėjas. Iš to seka, kad monopolistas turi rinkos galią leidžiančią jam kontroliuoti pasiūlos apimtį ir kainas, siekti maksimalaus pelno, be didelio pagrindo bijoti, kad į šaką įeis kita firma, kuri sudarys konkurencija monopolinei firmai.
Išlaikyti monopolinės veikos firmą rinkoje naudinga, ir tam yra aiškus pagrindas – didelis ekonominis pelnas. Tačiau kaip tai atsiliepia paslaugų ir prekių vartotojams? Ar jiems tai taip pat naudinga aptarsime plačiau šiame darbe.

Darbo tikslas – aptarti monopolinę rinką, bei paliekamus jos veiklos ekonominius ir socialinius padarinius.
Darbo uždaviniai:
1. Išsiaiškinti kas yra monopolinė rinka.
2. Aptarti priežastis monopolinei rinkos struktūrai susidaryti.
3. Išsiaiškinti įėjimo į monopolinę šaką kliūtis.
4. Aptarti socialinius bei ekonominius monopolijos padarinius.
Šie uždaviniai yra vieni svarbiausių. Tik juos išsiaiškinę ir aptarę galėsime geriau įsigilinti į monopolinę rinką. Tai - svarbiausias darbo tikslas. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2008-09-08
DalykasMikroekonomikos kursinis darbas
KategorijaEkonomika >  Mikroekonomika
TipasKursiniai darbai
Apimtis14 puslapių 
Literatūros šaltiniai6 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis27.16 KB
Autoriussiomikas
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2008 m
Klasė/kursas1
Mokytojas/DėstytojasRegina Jakiūnienė
Švietimo institucijaTarptautinė teisės ir verslo aukštoji mokykla
FakultetasVadybos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Socialines ir ekonomines monopolijos pasekmes [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 14 puslapių 
  • Tarptautinė teisės ir verslo aukštoji mokykla / 1 Klasė/kursas
  • Regina Jakiūnienė
  • 2008 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą