Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Ekonomika>Mikroekonomika>Naudingumo samprata ir vartotojo pasirinkimas (2)
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Naudingumo samprata ir vartotojo pasirinkimas (2)

  
 
 
12345678910111213141516171819202122232425
Aprašymas

Įvadas. Naudingumo samprata. Pasirinkimo pirmenybės. Vartotojo biudžetas. Vartotojo savybių atskleidimas. Išvados.

Ištrauka

Žmonių elgesys labai įvairus pasirenkant prekes ir paslaugas vartoti. Taip pat skirtingos žmonių svajonės, norai ir siekiai, tiek kiekio, tiek kokybės prasme. Be to jie yra naepibrėžti. Vienas patenkintas poreikis, skatina kito poreikio atsiradimą.
Vienam žmogui naudinga prekė, visiškai nepageidautina ir nereikalinga kitam. Iš daugelio alternatyvių gėrybių žmonės renkasi, jų manymu, geriausią. Šia prasme pasirinkimo galimybes galima pirmenybiškai grupuoti, t.y. vienus poreikius iškelti į pirmą vietą, kitus nustumti toliau, o trečius vertinti kaip nebūtinai tenkintinus. Paprastai pirmenybių skalės viršuje yra labiausiai reikalingi poreikiai, t.y. tie, be kurių žmonės iš viso negalėtų gyventi. Tai būtinumas vartoti maistą, dėvėti drabužius, turėti būstą ir kitus gyvenimo reikmenis. Svarbu ir dvasiniai žmogaus poreikiai. Daugumai žmonių skalės apačioje yra prabangos prekės, suteikiančios gyvenimo komfortą pvz: madingiausių dailininkų paveikslai, madingi sezono rūbai, brangakmenių papuošalai ir pan. Ši pirmenybių skalė – dar ne realios gėrybės, o tik vartotojo norai. Nereikia painioti prioriteto gėrybei ir tos gėrybės pasirinkimo. Prioritetas – tai žmogaus noro, svajonės, simpatijos ar antipatijos vieta pirmenybių skalėje. O pasirinkimas – jau konkretus sprendimas, po kurio eina veiksmas – prekės pirkimas arba atsisakymas nuo jos. Jei norai yra begaliniai, tai pasirinkimas apribotas. Pirmiausia riboja ekonominės gyvenimo sąlygos: turimi namų ūkio ištekliai, galimybės juos paversti piniginėmis pajamomis, siūlomų prekių kiekiai ir kokybė, jų kainų lygis ir kitos sąlygos.
Šiame darbe bus nagrinėjama racionalių vartotojų elgsena, kaip jie, siekdami maksimizuoti bendrąjį naudingumą, paskirsto pinigus prekėms ir paslaugoms, kai: a) naudingumą galima matuoti kiekybiškai, b) naudingumą matuojame be kiekybinių matų. Aiškinant vartotojų elgseną bus remiamasi mažėjančiu ribinio naudingumo dėsniu, abejingumo kreive bei biudžeto funkcija. Bus nagrinėjama kaip keičiasi vartotojų elgsena kintant pirmenybėms, prekių kainoms ir pajamoms, kuris prekių derinys vartotojui yra patraukliausias.
Darbo tikslas: išanalizuoti naudingumo teoriją ir vartotojų elgsenos ypatybes pagal pateiktą teorinę ir metodinę medžiagą.
Darbo metodai – mokslinės literatūros analizė.
Darbo uždaviniai:
1. Išsiaiškinti naudingumo sampratą;
2. Suprasti kokiom prekėm vartotojas teikia pirmenybę;
3. Įvertinti vartotojo biudžeto pokyčius;
4. Suvokti vartotojo pasirinkimą lemiančius veiksnius; ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2008-06-16
DalykasMikroekonomikos kursinis darbas
KategorijaEkonomika >  Mikroekonomika
TipasKursiniai darbai
Apimtis23 puslapiai 
Literatūros šaltiniai7
Dydis57.1 KB
AutoriusAirida
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2007 m
Klasė/kursas2
Švietimo institucijaKauno kolegija
FakultetasEkonomikos ir teisės fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Naudingumo samprata ir vartotojo pasirinkimas (2) [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą