Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Ekonomika>Mikroekonomika>Rinkos paklausos formavimasis
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Rinkos paklausos formavimasis

  
 
 
12345678910111213141516171819202122
Aprašymas

Rinkos samprata, klasifikavimas ir funkcijos. Paklausos samprata. Paklausos dėsnis, jos kreivė. Paklausos kitimo veiksniai. Bendroji rinkos paklausa. Rinkos paklausos elastingumas kainų atžvilgiu. Rinkos paklausos elastingumą kainų atžvilgiu lemiantys veiksniai. Rinkos paklausos elastingumas pajamų atžvilgiu. Kryžminis paklausos elastingumas. Vartotojo įtaka rinkos paklausos formavimuisi. Vartotojo elgsenos ir paklausos ryšys. Vartotojo pajamų kitimo poveikis rinkos paklausai. Prekių kainos kitimo įtaka rinkos paklausai. Gifeno prekių paklausa rinkoje. Rinkos paklausos formavimasis atskirose rinkos struktūrose. Tobulos konkurencijos rinkos sąlygomis. Monopolinės rinkos sąlygomis. Oligopolinės rinkos sąlygomis. Monopolinės konkurencijos sąlygomis. Išvados.

Ištrauka

Rinka apibūdinama įvairiai, o jos samprata evoliucionavo. Pirminė rinka atsirado dar tada, kai vyko natūriniai mainai, kai susiformavo amatai ir skirtingų verslų žmonės mainų pagalba galėjo naudotis visuomenės individų sukurtais produktais. Žodis rinka verčiamas iš angliško žodžio market arba vokiško ring ir viduramžiais buvo vartojamas vietoms, kuriose vyko prekių mainai, vadinti. Šiuolaikinė rinkos samprata kur kas platesnė.
,,Rinka – tai erdvė, kurioje formuojasi mainai, prekybiniai ryšiai, pasireiškiantys pardavimo – pirkimo sandėriuose tarp pardavėjų ir pirkėjų". (1, p. 91). Šalia rinkos termino dažnai vartojamas patikslinamasis žodis, pavyzdžiui, kapitalo rinka, darbo rinka, idėjų rinka, gamintojo rinka ir t.t. Rinka gali būti klasifikuojama pagal atliekamas funkcijas, pagal parduodamų, siūlomų prekių objektus, pagal teritoriją ir laiką, pagal rinkoje atliekamą vaidmenį. Bendrasis rinkos klasifikavimas pavaizduotas 1.1 pav. (1, p. 95).

Rinkoje pirkėjas sprendžia kiek jis nori ir gali mokėti už prekę, produktą ar paslaugą, priklausomai nuo jos naudingumo, o pardavėjas – už kokią kainą jam apsimoka gaminti ir parduoti prekę, produktą ir paslaugą. Kainos nustatomos tokios, kad rinka susibalansuoja, t.y. norimų pirkti ir norimų parduoti prekių kiekiai tampa lygūs. Kainos ekonomikoje atlieka itin svarbų vaidmenį. Jos suteikia informaciją, suderina sprendimus, lemiančius gamybą ir vartojimą, apriboja vartojimą ir praneša apie netobulą visuomenės išteklių naudojimą, skatina, parodo kur gamintojas, investuodamas pinigus, gali gauti didesnį pelną, o vartotojas – sutaupyti pinigų, pradėjęs vartoti kitą prekę. Rinka per kainų mechanizmą užtikrina išteklių, produktų ir pajamų pasiskirstymą bei naudojimą, - šį teiginį detalizuoja rinkos funkcijos: rinka užtikrina racionalų gamybos veiksnių paskirstymą, ji, kaip tarpininkas tarp vartotojų ir gamintojų, susieja gamybą ir vartojimą į vientisą reprodukcijos procesą, suderina gamintojo ir vartotojo interesus, rinkoje išryškėja prekių ir paslaugų visuomeninis naudingumas ir jų gamybos sąnaudų visuomeninis pripažinimas, rinka pašalina nuostolingas, nekonkurenciškas įmones, per kainų mechanizmą užtikrina, kad gamybos apimtis ir struktūra atitiktų vartotojų paklausą bei skatina techninę pažangą, sukeldama tarp gamintojų konkurenciją. Galima išskirti šias rinkos atsiradimo ir funkcionavimo prielaidas ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-06-16
DalykasMikroekonomikos kursinis darbas
KategorijaEkonomika >  Mikroekonomika
TipasKursiniai darbai
Apimtis22 puslapiai 
Literatūros šaltiniai0 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis670.06 KB
AutoriusRamunė
Viso autoriaus darbų4 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas2
Mokytojas/DėstytojasI. Pekarskienė
Failo pavadinimasMicrosoft Word Rinkos paklausos formavimasis [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą