Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Ekonomika>Mikroekonomika>Oligopolinė rinka (2)
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Oligopolinė rinka (2)

  
 
 
12345678910111213141516171819202122232425
Aprašymas

Įvadas. Oligopolinė rinka. Oligopolinės rinkos vystymosi veiksniai. Oligopolinių kainų nustatymas. Slapti susitarimai. Kartelis. Susitarimų nepatvarumas. Kainos nustatymas, remiantis vidutiniais kaštais (kaštai plius). Kainos nustatymas nenuostolingumo būdu. Kainų lyderis ir kiekio lyderystė. Kainų lyderis. Vienalaikis kainos nustatymas. Kainų varžymasis oligopolinėje rinkoje. Lipni kaina. Kiekio lyderystė. Vienalaikio kiekio nustatymas. Kainos ir kiekio lyderystės palyginimas. Kaino nustatymas UAB "Švyturio alus". Nagrinėjamos įmonės prekės – alaus, kainos nustatymo principai. Įmonės gaminių (100 butelių alaus) kainos nustatymas. Produkto pardavimo vartotojui kainos nustatymas. Eksporto (importo) kainų nustatymas. Optimalus kainų lygio nustatymas. Išvados.

Ištrauka

Oligopolinėje rinkoje dažniausiai veikia keletas stambių gamybinių įmonių, kurios tenkina didžiausią vartotojų paklausos dalį. Taigi, galima sakyti, jog mažas rinką kontroliuojančių firmų skaičius, kad firmos, kad firmos pasirinkdamos vieną ar kitą politiką, privalėtų atsižvelgti į konkurento veiksmus. Todėl ir sakome, kad jos yra tarpusavyje priklausomos [ 4, p. 115].
Norėdama teisingai suformuluoti kainų politiką, įmonė turi aiškiai įsivaizduoti tikslus, kuriuos ji pasieks pardavinėdama konkrečią prekę. Kiekviena prekė rinkoje būna ribotą laiką ir turi tiesioginį poveikį kainodarai – leidžia tirti kainas įvairiose prekės gyvavimo ciklo stadijose ir kiekvienai stadijai parengti kainų politiką.
Kaina rinkoje yra svarbiausias firmos veiklą apibūdinantis ekonominis rodiklis. Kainos nustato gamybos struktūrą, daro lemiamą poveikį medžiaginių srautų judėjimui, prekių paskirstymui, firmos pelningumo lygiui. Rinkoje dirbančioms įmonėms kainos yra jų egzistavimo ir sėkmės klausimas, nes teisinga kainodaros metodika ir protinga taktika, o taip pat nuosekliai įgyvendinama gerai pagrįsta kainodaros strategija yra būtini, kad įmonė žiauriomis rinkos sąlygomis galėtų sėkmingai veikti. Kad oligopolinės įmonės ekonominė nauda nedingtų, rinka turi būti apsaugota nuo naujų firmų atėjimo. Tokios kliūtys vadinamos įėjimo barjerais, kurie gali susidaryti natūraliai arba būti sukurti pačių oligopolistų.
Kainų nustatymas kaštų metodu, tai seniausia ir tradicinė kainodaros strategija. Šiuo atveju prie visų kaštų pridedamas norimas gauti pelnas – suma ar procentais. Kainos pagrindas – bazinės sąnaudos produkcijos vienetui, prie kurių pridedama suma neįskaitytoms išlaidoms padengti ir pelnui sudaryti. Metodas garantuoja optimalias, bet ne maksimalias įplaukas ir atspindi didesnę orientaciją į gamybą ir mažesnę paklausą rinkoje [10, p.29].
Daugelyje oligopolinių šakų neretai stambiausia įmonė nustato kainą, o kitos seka jos pavyzdžiu. Tai vienas iš būdų koordinuoti įmonių veiklą, tyliai pritariant kitoms įmonėms. Tokia oligopolija vadinama kainų lyderio ( price leadership ) oligopolija. Tai dažnokai sutinkama oligopolijos forma. Kainų lyderio rasime naftos gamybos, kaip jau minėjau plieno, žemės ūkio technikos ir kitose šakose.
Šiame darbe taip pat kalbėsiu apie UAB "Utenos alus", kainos nustatymą ir jos svyravimus. Bandysiu kaip įmanoma aiškiau pateikti įmonės prekės nustatymo principus bei atskleisti produkto pardavimo vartotojui kainos nustatymą ir optimalaus kainų lygio nustatymą. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-09-24
DalykasMikroekonomikos kursinis darbas
KategorijaEkonomika >  Mikroekonomika
TipasKursiniai darbai
Apimtis24 puslapiai 
Literatūros šaltiniai15 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis48.76 KB
AutoriusPranciska
Viso autoriaus darbų6 darbai
Metai2005 m
Klasė/kursas2
Švietimo institucijaKauno Technologijos Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Oligopoline rinka (2) [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

  • 2008-04-29 IP: 78.60.36.102
    artas sako

    geras darbas 9 gavau

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 24 puslapiai 
  • Kauno Technologijos Universitetas / 2 Klasė/kursas
  • 2005 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą