Išplėstinė paieška
 
 
 
   
   
   
1
naudingas +1 / nenaudingas 0

Oligopolija (2)

  
 
 
12345678910111213141516171819202122232425
Aprašymas

Įvadas. Oligopolinės rinkos sąvoka. Oligopolinė rinka. Kliūtys, neleidžiančios patekti į oligopolinę rinką. Konkurencija oligopolinėje rinkoje. Reklamos įstatymas. Oligopolinės kainos nustatymo būdai. Kartelis. Laužtos paklausos kreivės modelis. Vyraujančiosios įmonės modelis. Oligopolinės rinkos efektyvumas. Rinkos santalkos lygio nustatymas. Kainų politika ir tikslai. Kainų nustatymo metodai. Kainos nustatymas orientuojantis į paklausą. Kainų nustatymas orientuojantis į konkurencijos lygį. Kainų karai. Išvados.

Ištrauka

Oligopolija – tai tokia rinka, kurioje yra keletas stambių įmonių ir kiekvienos jų kainos ir gamybos apimties kitimas paveikia kitų įmonių kainas ir gamybos apimti. Oligopolinėje rinkoje reikšmingais tampa ne tik ryšiai tarp gamintojo ir vartotojo, bet ir tarp gamintojų. Kai rinkoje yra kelios įmonės-prekiautojos, kiekviena jų gali mažinti prekės kainą, siekdama padidinti apyvarta. Jei viena įmonė sumažina prekės kainą, jos pavyzdžiu gali pasekti ir kiti konkurentai. Tada prekės kaina sumažėja, bet ne vienai firmai nepavyksta padidinti apyvartos. Prekiautojai patiria nuostolių ir ima didinti prekių kainas. Taip jos vėl gali išaugti iki pradinio dydžio. Oligopolinėje rinkoje prekės kaina priklauso nuo to, kaip firmos išsprendžia tarpusavio priklausomybės problemą. Jeigu įmonė nežino kokiomis kainomis realizuoja prekes jos varžovas, ji negali žinoti ir savo realizavimo apimties, nors ir gali nustatyti savo prekių kainas. Dėl šios priežasties oligopolinė įmonė nežino savo prekių paklausos kreivės. Tai sulaiko įmones oligopolinėje rinkoje varžytis tarp savęs, keičiant prekių kainas. Dažniau varžomasi keičiant produktus, gerinant jų kokybę, reklamuojant prekes ir kitais budais.
Darbo tikslas.
Darbe nagrinėjami pagrindiniai bruožai oligopolinės rinkos. Atskleidžiami pagrindiniai skirtumai, pagal kuriuos galima atskirti oligopolinę rinką nuo kitų rinkų. Darbe logiškai išdėstoma medžiaga susijusi su oligopoline rinka, palaipsniui nuo oligopolijos sąvokų prieinama prie kainų politikos, bei kainų karų.
Pagrindinis tikslas – suprasti oligopolinės rinkos sampratą, bei suvokti kainų prieraišumą, esant oligopolinės rinkos modeliui.
Iškelto tikslo realizavimui keliami tokie pagrindiniai uždaviniai:
• apibūdinti oligopolinę rinką, išsiaiškinti jos sąvoką;
• išnagrinėti pagrindinius oligopolinės rinkos elementus;
• pateikti kainų politikos pagrindinius elementus, bei tikslus;
• išanalizuoti, kodėl kyla kainų karai oligopolinėje rinkoje;
Rašant kursinį darbą naudotasi teisine literatūra, straipsniais periodiniuose leidiniuose, teisės tinklalapiuose esančia informacija, LR įstatymais, moksliniais leidiniais ir kitais šaltiniais. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-02-20
DalykasMikroekonomikos kursinis darbas
KategorijaEkonomika >  Mikroekonomika
TipasKursiniai darbai
Apimtis23 puslapiai 
Literatūros šaltiniai10
Dydis40.52 KB
AutoriusAndrius
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2006 m
Klasė/kursas2
Švietimo institucijaMykolo Romerio Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Oligopolija (2) [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 23 puslapiai 
  • Mykolo Romerio Universitetas / 2 Klasė/kursas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+1
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą