Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Ekonomika>Mikroekonomika>Naudingumo samprata ir vartotojo pasirinkimas
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Naudingumo samprata ir vartotojo pasirinkimas

  
 
 
12345678910111213141516171819202122232425
Aprašymas

Įvadas. Kiekinis naudingumas ir naudingumas be kiekinių matų. Vartotojo elgsenos analizė, kai naudingumas matuojamas kiekybiškai. Mažėjančio ribinio naudingumo kreivė. Naudingumo maksimizavimo taisyklė. Naudingumo funkcija. Vartotojo elgsenos analizė, remiantis abejingumo kreivių ir biudžeto linijos metodu. Pirmenybės ir jas iliustruojančios abejingumo kreivės. Prielaidos apie vartotojų pirmenybes. Abejingumo kreivės. Abejingumo žemėlapiai. Biudžetas ir kainos. Biudžeto apribojimas. Biudžeto linijos perkėlimai pakitus kainoms ir pajamoms. Pasienio teisinis rėžimas ir valstybės sienos apsaugos organizavimas. Pasienio teisinio režimo pagrindai ir galiojimo teritorinės ribos. Pasienio teisinis režimas Lietuvos Respublikos teritorinėje jūroje, Kuršių marių bei kituose vidaus vandenyse. Valstybės sienos apsaugos teisiniai pagrindai. Valstybės sienos apsaugos teisiniai pagrindai. Išvados.

Ištrauka

Svarbiausias rinkos santykių subjektas yra vartotojas. Jo norai ir ekonominės galimybės formuoja paslaugų ir prekių paklausą, kuri sąlygoja pasiūla. Turėdamas darbo, žemes, kapitalo ir kitu ištekliu, žmogus siekia juos panaudoti taip, kad tenkintų savo poreikius. Bet tai priklauso nuo žmogaus individualių fizinių ir dvasinių savybių, prioritetų ir pasirinkimo, kada, kuo ir kaip tenkinti savo poreikius, antra vertus nuo turimų piniginių pajamų dydžio, prekių ir paslaugų kainų lygio, rinkoje siūlomą prekių kiekio ir kokybės bei kitų ekonominių, politinių ir socialinių sąlygų.
Vartotojai susiduria su pasirinkimo problema. Išnagrinėsime racionalių vartotojų elgseną, kaip jie, siekdami maksimizuoti bendrąjį naudingumą, paskirsto pinigus prekėms ir paslaugoms, kai: -naudingumą galima matuoti kiekybiškai, -naudingumą •matuojame be kiekybinių matų. Aiškindami vartotojų elgseną remiamasi mažėjančio ribinio naudingumo dėsniu (kai naudingumą galima matuoti kiekybiškai), abejingumo kreivėmis bei biudžeto linijomis (kai naudingumas matuojamas paprastai). Išnagrinėsime, kaip keičiasi vartotojų elgsena kintant pirmenybėms, prekių kainoms ir pajamoms, kuris prekių derinys vartotojui yra patraukliausias.

Ekscentriškas anglų filosofas ir sociologas Dzeremis Bentamas (Jeremy Bentham) (1748-1832) studijuodamas Anglijos įstatymus norėjo juos reformuoti, vadovaudamasis principu: "Didžiausias gėris kuo didesniam skaičiui". Paprastus žodžius malonumas, pasitenkinimas, laime jis laikė per mažai išraiškingais, Kad perteiktų savo maksimalaus pasitenkinimo supratimą. Todėl parinko žodį naudingumas ir įkūrė kvazireliginį visuomeninį judėjimą "Utilitarizmas", kuris propagavo tą idėją. Dabar tas terminas prarado savo mistinį atspalvį, bet tebevartojamas, kai kalbama apie vartotojo pasirinkimą. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-11-28
DalykasMikroekonomikos kursinis darbas
KategorijaEkonomika >  Mikroekonomika
TipasKursiniai darbai
Apimtis22 puslapiai 
Literatūros šaltiniai13
Dydis80.28 KB
AutoriusDarius
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2003 m
Klasė/kursas2
Mokytojas/DėstytojasIrena Pekarskienė
Švietimo institucijaKauno kolegija
FakultetasEkonomikos ir teisės fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Naudingumo samprata ir vartotojo pasirinkimas [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 22 puslapiai 
  • Kauno kolegija / 2 Klasė/kursas
  • Irena Pekarskienė
  • 2003 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą