Išplėstinė paieška
 
 
 
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Oligopolija

Aprašymas

Įvadas. Oligopolinės rinkos apibūdinimas. Įėjimo į rinką kliūtys. Sąmoninga konkurencija: kainų karai. Susitarimai ir karteliai. Oligopolinių kainų nustatymas kada draudžiamas kartelių sudarymas. Stabilios kainos modelis. Kainos nustatymas, remiantis centro tašku. Kainos nustatymas, remiantis vidutiniais kaštais. Nekainų konkurencija. Reklama. Kiti konkurencijos būdai. Duopolija. Lošimų teorijos taikymas. Išvados.

Ištrauka

Oligopolinė rinka susidaro tuomet, kai veiklos srityje dominuoja kelios firmos, o naujoms konkurentėms patekti į rinką trukdo esantys barjerai. Kiekvienos iš tokių firmų kainų ir gamybos apimties kitimas veikia kitų firmų kainas ir gamybos apimtį. Todėl oligopolinė firma, prieš priimdama sprendimą apie gaminamos produkcijos kainos ar apimčių pasikeitimus, turi sugebėti numatyti kaip į tai reaguos jos konkurentai. Tai bene svarbiausias oligopolinės rinkos bruožas.
Šio darbo tikslas- aptarti teorinius oligopolinės rinkos klausimus bei pateikti praktinius tokio pobūdžio rinkos pavyzdžius.
Darbe analizuojama oligopolinė rinka bei jai būdingi požymiai.
Aptariamos įėjimo į rinką kliūtys, sulaikančios potencialius konkurentus nuo įsiveržimo į šaką. Išskiriamos natūralios kliūtys, kurios susiję su gamybos masto ekonomija, kuomet naujos firmos į rinką gali patekti tik gamindamos didelius produkcijos kiekius. Taip pat trumpai apžvelgiamos firmų sukurtos kliūtys: produktų diferenciacija, kaina, reklama. Reklama plačiau nagrinėjama atskiroje dalyje, kaip vienas iš ne kainomis paremtų konkuravimo tarp firmų būdas. Minimi teigiami bei neigiami reklamos bruožai.
Analizuojamas kainų karo tarp firmų oligopolinėje rinkoje modelis.
Plačiau nagrinėjamas slaptų susitarimų- kartelių, kurie padeda firmoms nustatyti kainas išvengiant kainų karo ir jo poveikio pelnui, sudarymo klausimas. Išskiriami pagrindiniai kartelio suformavimo žingsniai. Kadangi praktikoje kartelius ir į juos panašius susitarimus sunku sukurti ir išsaugoti, aptariamos problemos su kuriomis susiduria karteliai. Taip pat pateikiamas praktinis realiai veikusio kartelio pavyzdys bei kliūtys, trukdančios kartelių susiformavimui. Naudojant laužtos paklausos kreivės modelį analizuojamas kainų stabilumas oligopolinėje rinkoje. Detaliai aptariama galima konkurentų reakcija į firmos produkcijos kainą. Išskiriamos priežastys dėl kurių laužtos paklausos kreivės modelis yra kritikuojamas.
Analizuojami vienodų kainų nustatymo remiantis centro tašku, bei kainos nustatymo remiantis vidutiniais kaštais modeliai.
Pateikiamas praktinis lošimų teorijos, kuri naudojama net ir sudėtingiausių ekonominių problemų sprendimui, pavyzdys. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-09-20
DalykasMikroekonomikos kursinis darbas
KategorijaEkonomika >  Mikroekonomika
TipasKursiniai darbai
Apimtis20 puslapių 
Literatūros šaltiniai4
Dydis37.57 KB
AutoriusFera82
Viso autoriaus darbų4 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas2
Švietimo institucijaKauno Technologijos Universitetas
FakultetasSocialinių mokslų fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Oligopolija [speros.lt].rtf
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 20 puslapių 
  • Kauno Technologijos Universitetas / 2 Klasė/kursas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą