Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Ekonomika>Mikroekonomika>Kainų lyderio modelis oligopolinėje rinkoje
   
   
   
-1
naudingas 0 / nenaudingas -1

Kainų lyderio modelis oligopolinėje rinkoje

  
 
 
123456789101112
Aprašymas

Įžanga. Oligopolinės rinkos samprata. Barometrinis kainos lyderio modelis. Dominuojančios firmos Kainos lyderio modelis. Dominuojančios firmos kainos lyderio modelio samprata. Kainų lyderio modelio oligopolinėje rinkoje grafinis aiškinimas. Kainų lyderio modelio oligopolinėje rinkoje skaitmeninis aiškinimas. Išvados.

Ištrauka

Šioulaikinė rinka susideda iš įvairių rinkos organizacijos formų , apibudinančių firmų elgseną. Rinkos tipą įprasta apibūdinti pagal tokus požymius:
1. Rinkos dalyvių skaičių.
2. Produkto charakteristiką.
3. Išteklių mobilumą.
4. Informacijos prieinamumą
Pagal požymių raišką skiriami šie rinkos tipai:
1. Tobulos konkurencijos rinka.
2. Monopolinė rinka.
3. Monopolines konkurencijos rinka.
4. Oligopolinė rinka.
Firmų vadybininkai priimdami įvairius sprendimus , turi aiškiai suvokti firmos veiklos specifiką įvairaus tipo rinkoje, jos galimybes daryti įtaką prekių pasiūlai ir paklausai, rinkos kainai. Atsižvelgiant į tai , galima priimti teisingą sprendimą ką gamynti, kaip gamynti ir kam gamynti. Tik taip galima išspręsti racionalaus gamybos išteklių panaudojimo klausymus, užtikrinti sėkmingą firmos veiklą.
Šiame darbe mes išsiaiškinsime firmų veiklos sąlygas oligopolinėje rinkoje. Jų kaimų politikos poveikį visai rinkai. Pirmoje šio darbo dalyje susipažinsime su oligapolinės rinkos įpatūmais.
Daugelyje oligapolinių šakų neretai stambiausia firma nustato kainą, o kitos seka jos pavyzdžiu. Tokia oligapolija vadinama kainos lyderio oligapolija. Tai džnai sutinkama oligapolijos forma. Antroje šio darbo dalyje, mūsų tikslas, detaliai išanalizuoti kainos lyderio oligapolijos rinkoje modelį, susipažinti su jos kainodara. Kad geriau įsivaizduoti , kaip vyraujanti firma nustato pelną maksimizuojančią kainą, trečioje šio darbo dalyje pateiksime grafinį aiškinimą ir panagrinėsime skaitmeninį pavyzdį.
Darbo gale pateikiu naudotos literatūros sąrašą.

Oligopolinė rinka – tai kai joje dominuoja keletas stambių firmų, kurios parduoda identiškus produktus arba artimus pakaitalus ir patenkina savo gaminias pagrindinę rinkos paklausos dalį. Oligapolinėje rinkoje vienos firmos kainų ir gamybos apimčių kitimai veikia kitų firmų elgseną. Tai ko gero yra esminis oligopolinės rinkos bruožas. Užimdama tam tikrą padėtį rinkoje firma sprendžia įvairus klausimus dėl gamybos apimties, kainų lygio ir tuo neišvengiamai paliečia kitų firmų interesus. Šių firmų gamynamos prekės iš esmės yra artimi pakaitalai ir tai reiškia, kad vienos firmos sekmė neišvengiamai lidės kitų nesekmė. Vienos firmos pažangesnės prekės naudosi didesne paklausa, kitos firmos prekės tokiu būdu praras dalį pirkėjų.
Firmų tarpusavio ryšis ir priklausomybė yra oligopolinės rinkos bruožas, nesvarbu ka firma gamyna: identišką produkciją ar diferencijuotus prekės pakaitalus. Jeigu firma gamyna standartizuotą (identišką) produkciją , tokia firma vadinama gryna oligopolija. Tokije rinkoje kur produkcija gamynama identiška, tai tarpusavio priklausomybė yra santykinai didesnė. O jeigu gamynama yvairi, diferencijuota produkcija, tarkime įvairių modelių dviračiai, automobiliai it.t., tai tokios firmos vadinamos diferencijuotomis oligopolijomis, tarpusavio priklausomybė bųtu santykinai mažesnė.
Oligopolistų tarpusavio priklausomybė pasireiškia per įvairias konkurencijos formas: kainą, pardavimų apimyį, teikiamas pirkėjam paslaugas, reklamą ir kt. Vienai firmai imantis konkurencinių strategijų įgyvendinimo, nežinome kokių veiksmu bus imamasi kitoje firmoje. Sunku namatyti, ko iš jų galima tykėtis. Konkurencijos formos bei konkurencingumo laipsnis priklauso nuo oligopolinės šakos brandumo laipsnio. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-06-07
DalykasMikroekonomikos kursinis darbas
KategorijaEkonomika >  Mikroekonomika
TipasKursiniai darbai
Apimtis10 puslapių 
Literatūros šaltiniai4
Dydis19.2 KB
AutoriusGrazvydas
Viso autoriaus darbų3 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas3
Mokytojas/DėstytojasLektorė dr. D. Laskienė
Švietimo institucijaKauno Technologijos Universitetas
FakultetasEkonomikos ir vadybos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Kainu lyderio modelis oligopolineje rinkoje [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 10 puslapių 
  • Kauno Technologijos Universitetas / 3 Klasė/kursas
  • Lektorė dr. D. Laskienė
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
-1
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą